Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Jesteś tutaj: Home Patronaty Patronaty archiwalne Learn do share. Warsaw – Innovation for good 2015

Patronaty archiwalne

Learn do share. Warsaw – Innovation for good 2015

Festiwal Learn do share tworzący przestrzeń do dyskusji o przyszłości mediów, nowych sposobach narracji i nowych technologiach z projektami trasmedialnymi z milionową publicznością i programem badawczym na Columbia University w Nowym  Jorku odbędzie się 24 czerwca 2015 r. w Warszawie na terenie Stadionu Narodowego. Organizatorem festiwalu w Polsce jest Vision Factory, współorganizatorem Narodowy Instytut Audiowizualny, a partnerem wydarzenia jest Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Learn do share odbyło się już 11 razy i z lokalnego wydarzenia zmieniło  się w imprezę o międzynarodowym zasięgu. W tym roku, po Los Angeles, Nowym Jorku, Miami, Goteborgu, Gandawie, Paryżu, Montrealu, Londynie i Melbourne, przyszedł czas na Warszawę. W ramach wykładów, laboratoriów i warsztatów uczestnicy będą pracować nad rozwiązaniami ważnych kwestii społecznych. Eksperci z USA, Francji, Wielkiej Brytanii i Polski przestawią najnowsze trendy w sposobach komunikacji społecznej, storytellingu, gamifikacji i virtual reality. Zbadają w jaki sposób można zaangażować transmedia i najnowsze technologie  do stworzenia projekt?w poprawiających jakość życia społecznego. Hasło dla Warszawy to „Innovation for good”.

Tegoroczna edycja Learn do share koncentruje się na tym, jak można wykorzystać kreatywność, storytelling i nowe technologie do działania na rzecz dobra publicznego. Podczas warsztatów praca skoncentruje się nad wykorzystaniem nowych idei w pracy nad problemami. Zaprezentowane zostaną m.in. rozwiązania takie jak interaktywna mapa miasta dla osób z dysfunkcją wzroku czy gry jako narzędzie diagnostyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania.

Program konferencji:

  • LEARN.
    Uczymy się od najlepszych. W części konferencyjnej wezmą udział m.in: Lance Weiler (USA), Claire Leproust (Francja), Francis Pisani (Francja),  Aleksandra Przegalińska (Polska), Antoine Cayrol (Francja).
  • DO.
    Ci, którzy wcześniej byli publicznością, stają się współtwórcami. Warsztaty przeprowadzą: Lance Weiler, Google Polska
  • SHARE.
    Dzielimy się tym, czego się nauczyliśmy. Prezentacje: harimata.co, getfinity.com, studenci z Akademii Koźmińskiego w Warszawie

Adresaci:

Konferencja  ma charakter multidyscyplinarny i  otwarty. Jest adresowana do szerokiej grupy odbiorców, między innymi:
- przedstawicieli przemysłów kreatywnych, producentów i twórcy audiowizualnych, reżyserów, scenarzystów,   designerów
- branży IT -  informatyków,  programistów,  projektantów gier
- przedstawicieli mediów i branży reklamowej
- działaczy społecznych
- marketerów i przedstawicieli biznesu
- studentów

Prelegenci:

Lance Weiler – scenarzysta, reżyser, experience designer, działacz społeczny. Absolwent Sundance Screenwriters Lab, ceniony za pionierskie łączenie stortellingu i technologii. Magazyn  „Wired”  umieścił go na liście „25 ludzi, którzy zrewolucjonizowali rozrywkę”. Jego debiut, „The Last Broadcast” (1998), był pierwszym filmem z dystrybucji cyfrowej (20 krajów, 5 mln dolarów). Kolejny, „Head Trauma”  łączący kino z grą z gatunku ARG,  został doceniony przez ponad 2,5 miliona użytkowników. Podobny projekt, Pandemics (2011), wykorzystywał ideę kolaboracji widzów/użytkowników do zatrzymania wybuchu fikcyjnej pandemii przez 120 godzin. Obecnie jest rozwijany we współpracy z naukowcami, tak by mógł służyć jako model dla ewentualnych prawdziwych epidemii i podnosić świadomość społeczną w razie zagrożenia.

Lance Weiler jest także dyrektorem Institute for Experiential Learning and Applied Creativity i Digital Storytelling Lab na Uniwerystecie Columbia w Nowym Jorku,  gdzie zajmuje się badaniem nowych form narracji, a także nowych sposobami uczenia się i zarządzaniem kreatywnością. Obie jednostki powstały jako rozszerzenie inicjatywy Learn Do Share. Zasiada także w dwóch komitetach Światowego Forum Ekonomicznego, współpracuje jako konsultant z organizacjami pozarządowymi i narodowymi (Dania) i przedsiębiorstwami z listy Fortune 500. W 2013 roku powołał Connected Sparks – przedsięwzięcie tworzące zabawki nowej generacji i projekty transmedialne dla dzieci. Pierwszy z nich – Lyca's Adventure został nagrodzony przez Tribeca Film Institute prestiżowym stypendium New Media Fund. W tym samym roku serial o kryzysie energetycznym „Collapsus” został  nominowany do nagrody Emmy, a „Bear 71” do Webby w siedmiu kategoriach.

Claire Leproust - założycielka i Prezes FabLabChannel specjalizującego się w produkcji nowatorskich dokumentów sieciowych (web doc) i seriali, projektów transmedialnych i kanałów VOD. W czasie swojej 25-letniej kariery zajmowała stanowisko dyrektora ds. rozwoju cyfrowego w CAPA TV Press, jednego z największych producentów ARG, sieciowych dokumentów i programów. Jest autorką i producentką wielu projektów interaktywnych  dla Canal+, SFR, EYEKA. Prowadzi audycję radiową „Historie połączone” w radio France Info.

Francis Pisani – dziennikarz wykładowca i pisarz. Mieszkał w Brazylii, Meksyku i Kalifornii. Pasjonuje się rewolucją technologiczną i cyfrową oraz jej wpływem na przemiany społeczno-gospodarcze na poziomie międzynarodowym. Jest światowej sławy ekspertem w dziedzinie Smart Cities. W latach 2011 a 2012 pracował nad projektem WINCH 5 - cyklem podróży dookoła świata  śladami innowacji (45 miast w 32 różnych krajach). Jego raporty publikowane były we francuskim „Le Monde „. Ostatnio ponownie wyruszył w podróż dookoła świata, tym razem śledząc 20 „smart cities” (projekt Participolis).

Aleksandra Przegalińska – doktor, adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Interesuje się przede wszystkim kognitywistyką i fenomenologią, a także teoriami sztucznej inteligencji, które wynikają ze styku tych dwóch dziedzin. Ostatnio bada ruch transhumanistyczny oraz ruch Quantified Self lobbujący na rzecz kwantifykacji wszystkich aktywności życiowych człowieka. Chętnie rozmawia z botami i tworzy awatary.

Szczegółowe informacje:

Udział w Learn do share jest bezpłatny.

Rejestracja trwa od 29 maja na stronie www.learndoshare.net/warsaw 

Kontakt:

Aleksandra Więcka
LDS Communication Manager
tel. kom. +48 530 812 819

 

AddThis Social Bookmark Button
 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!