Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Jesteś tutaj: Home Patronaty Patronaty archiwalne DOK.Incubator 2013

Patronaty archiwalne

DOK.Incubator 2013

Butterfly

Międzynarodowe warsztaty DOK.Incubator akceptują jedynie osiem projektów filmów dokumentalnych we wczesnej fazie montażu (rough cut). Przez sześć miesięcy uczestnicy pracują nad ostateczną wersją filmu oraz nad odpowiednimi strategiami dystrybucji i marketingu. Wskazówki doświadczonych montażystów, producentów, agentów sprzedaży oraz ekspertów w dziedzinie marketingu, pomagają filmom zwiększyć ich międzynarodowy potencjał i zyskać publiczność na całym świecie.

Projekty które wzięły udział w warsztatach w 2012 roku zakwalifikowały się, a często wygrywały najbardziej prestiżowe festiwale świata. IDFA, CPH:DOX, DOK Leipzig, MoMA Documentary Fortnight, True / False Festival, Visions du Réel Nyon, Hot Docs, Documentary Edge Auckland. Nagroda dla najlepszego reżysera na festiwalu SUNDANCE 2013 została przyznana „The Machine which makes everything disappear” Tinatin Gurchiani. Film ten był rozwijany podczas ostatniej edycji warsztatów.

Pierwszy z trzech warsztatów DOK.Incubator rozpocznie się w 17 czerwca 2013 r. we Wrocławiu. Polskim organizatorem warsztatów jest Centrala Sp. z o.o. oraz Wrocławska Fundacja Filmowa. Wśród prowadzących tą edycję są: Per K. Kirkegaard, zdobywca Emmy w kategorii najlepszy montaż za film Armadillo; Jacob Thuesen, montażysta Larsa von Triera, najbardziej utytułowana niemiecka montażystka Gesa Marten i Wolfgang Widerhofer, scenarzysta, producent i montażysta filmów Nicolausa Geyhaltera.

Warsztaty Dok.Incubator są współfinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Polskimi partnerami projektu są: Państwowa Wyższa Szkoła  Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA), Stowarzyszenie 1,2, Wrocławska Komisja Filmowa oraz Odra Film.

Wrocławska sesja warsztatów DOK.Incubator, ma charakter otwarty, a z prowadzącymi szkolenie będzie można skonsultować swój projekt indywidualnie. Wszystkich polskich dokumentalistów zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach. Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.dokincubator.net. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń w sprawie indywidualnych konsultacji upływa 20 maja.

Wyniki tegorocznej selekcji projektów międzynarodowych warsztatów DOK.INCUBATOR:

Polski projekt „Życie motyla” Piotra Bernasia będzie filmem opowiadającym o współczesnych gladiatorach, arenie i krwawych rozgrywkach, świadomej autodestrukcji radykalnego, 34-letniego buntownika i mistrza świata w walkach. Szkocko-islandzki film „16 Years 'til Summer”  (autorstwa Lou McLoughlan) to z kolei wnikliwa obserwacja codziennej walki człowieka, wracającego do domu po 16-stu latach więzienia. Historia próby odbudowania życia…
Pozostałe projekty dotykają palących tematów politycznych we współczesnej Europie. W rosyjskim projekcie „SUKHANOV” Svetlany Strelnikovej znany kardiochirurg decyduje się użyć swojego autorytetu, aby wesprzeć autokratyczny reżim Putina. Okhwan: Mission Impossible słowackiego reżysera Marka Mackovica opowiada historię koreańskiego aktywisty, który zrezygnował z życia rodzinnego i kariery zawodowej, aby zaprotestować przeciwko sytuacji jak panuję pomiędzy Koreą Południową a Północną,  przemierzyć dwieście kilometrów dziennie na rowerze. Przetrwał czterdzieści jeden dni strajku głodowego, sześć potrąceń , pięć operacji, cztery ataki malarii. Wszystko dla jednego marzenia. Chce, aby Korea Północna i Południowa ponownie się połączyły. Trudne negocjacje polityczne to temat kolejnego filmu wybranego do warsztatów. Duński projekt Cooper´s Challenge w reż.  Karen Stokkendal Poulsen przedstawia zaciekłe rozmowy między Serbią a Kosowem, zimną jak lód aktywistkę walczącą o niepodległość Kosowa i jej silnego przeciwnikiem, który nie chce uznać prawa Serbii do tego terytorium. Czy Robert Cooper, doświadczony dyplomata Unii Europejskiej zdoła doprowadzić tych dwoje do zgody? Również ważny temat współczesnych krajów postkomunistycznych jest poruszony w Besence Open, węgierskim filmie Kristófa Kovácsa, który opowiada o biednej wiosce w większości zamieszkałej przez Romów, która otrzymuje dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę kortu tenisowego. Mimo że do tej pory widzieli tenis jedynie w telewizji, turniej tenisowy odbędzie się w ich wiosce. Czy będą w stanie współpracować, aby budować przyszłość dla całej społeczności?
O podzielonej społeczności w postradzieckim świecie mówi także czeski projekt Pit-hole w reżyserii Jiřiego Stejskala. To dramat jednego z pierwszych gospodarstw w dzisiejszym Kijowie, obecnie otoczonego nowoczesnymi mieszkaniami w wielopiętrowych budynkach wybudowanych z prefabrykatów. Niezwykła rodzina nie pozwala deweloperom wyrzucić się z domu i broni ostoi  sprawiedliwości w niesprawiedliwym kraju.
Ostatni wybrany projekt, rumuński Chuck Norris vs. komunizm, który wyreżyserowała Ilinca Calugareanum będzie opowieścią o taśmach VHS i walce o wolność, która skupia się wokół niebezpiecznego gangstera w czasie ostatnich dni komunizmu w Rumunii. Humor może czasem osiągnąć tyle samo władzy co poważna krytyka.

Szczegóły na stronie: www.dokincubator.net 

AddThis Social Bookmark Button
 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!