Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Jesteś tutaj: Home Patronaty Patronaty archiwalne Filmteractive Festival 2013

Patronaty archiwalne

Filmteractive Festival 2013

Filmteractive to międzynarodowe wydarzenie poświęcone innowacyjnym treściom audiowizualnym, takim jak: interaktywne filmy, projekty cross medialne, second screen oraz branded content. Filmteractive odbędzie się w Łódzkiej Szkole Filmowej w dniach 25-26 września 2013 r. Impreza łączy w sobie trzy moduły: konferencję biznesową (Filmteractive Conference), targi innowacyjnych treści audiowizualnych (Filmteractive Market) oraz festiwal (Filmteractive Festival). Partnerem Filmteractive jest Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Poprzednie edycje przyciągnęły kilkudziesięciu uznanych specjalistów przemysłu audiowizualnego, twórców i producentów, media, a także branżę internetową. W tym roku lista gości będzie jeszcze bardziej różnorodna i międzynarodowa.
Motywem przewodnim części konferencyjnej są rozwiązania video na drugi ekran, tzw. second screen. Filmteractive Conference odwiedzą przedstawiciele największych polskich i europejskich mediów, firm, agencji interaktywnych oraz marek, takich jak: ZDF (Niemcy), TVP, TOYA, Digital One (Polska), Screenz (Izrael), Ooyala (Wielka Brytania), Orange (Francja), Ex Machina (Holandia) oraz Media City (Finlandia). Bilet można zamówić na stronie www.filmteractive.eu.

Filmteractive Market to pierwsze targi innowacyjnych treści audiowizualnych w Europie Środkowej i Wschodniej! To miejsce dla tych, którzy chcą sprzedać lub kupić projekt bądź rozwiązanie IT. Filmy interaktywne, projekty cross medialne i rozwiązania second screen z całej Europy będą prezentowane przed międzynarodowym gronem ekspertów, redaktorów zamawiających i przedstawicieli największych stacji telewizyjnych w Europie. Na najlepszy projekt czeka nagroda główna ufundowana przez HBO Polska. Pełną listę członków panelu eksperckiego można znaleźć na stronie http://filmteractive.eu/commissioners.php.

Filmteractive Festival to część poświęcona twórcom najciekawszych i najbardziej innowacyjnych projektów filmowych, cross medialnych czy sztuki cyfrowej. Naszymi gośćmi będą między innymi: Arseny Vesnin (Designcollector, Rosja), The Kissinger Twins (UK | Polska, laureaci Webby Awards 2013 za najlepsze wideo interaktywne), duet artystów interaktywnych Christa Sommerer i Laurent Mignonneau (Austria) oraz Adipat Virdi, producent multiplatformowy i założyciel Transmediasphere (Wielka Brytania).

Organizatorami wydarzenia są: Digital One, Fundacja Media Klaster oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi. Wśród instytucji partnerskich Filmteractive 2013 znajdują się: Northern Dimension Partnership on Culture, British Council, Austriackie Forum Kultury w Warszawie oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych. Sponsorami wydarzenia są: Pepsi, Onet, HBO Polska.

strona: www.filmteractive.eu


25-26 września 2013 w Łodzi odbędzie się trzecia edycja Filmteractive, międzynarodowego wydarzenia poświęconego rozwiązaniom second screen oraz innowacyjnym treściom audiowizualnym. Filmteractive 2013 organizuje Fundacja Media Klaster, agencja interaktywna Digital One oraz Szkoła Filmowa w Łodzi. W tym roku Filmteractive otwiera pierwsze w Europie Środkowej i Wschodniej targi treści audiowizualnych – Filmteractive Market. Nagrodę rzeczową o wartości 10 000 zł dla najlepszego projektu Marketu funduje HBO Polska.

Filmteractive 2013 składa się z trzech modułów: Filmteractive Conference, Filmteractive Market oraz Filmteractive Festival. Filmteractive Market to pierwsze targi interaktywne i crossmedialne stworzone z myślą o twórcach, którzy chcą pokazać swój innowacyjny projekt przed międzynarodowym gronem content buyerów, przedstawicieli największych stacji telewizyjnych w Europie i ekspertów audiowizualnych. To jedyne takie miejsce w tej części Europy, które pozwala na zetknięcie się twórców z osobami zainteresowanymi zakupem treści audiowizualnych.

Organizatorzy podkreślają, że zainteresowani są projektami na wszystkich etapach produkcji (planowanie, tworzenie, postprodukcja, faza końcowa). Można także zgłosić innowacyjne oprogramowanie lub aplikację.

Najlepsze zgłoszenia zostaną poddane ocenie redaktorów zamawiających, przedstawicieli największych telewizji w Europie, dystrybutorów, producentów oraz specjalistów z branży audiowizualnej, a najciekawszy projekt otrzyma Nagrodę HBO o wartości 10 000 zł.

W sierpniu na stronie www.filmteractive.eu zostanie opublikowana pełna lista content buyerów Filmteractive Market.

Projekty można zgłaszać do końca lipca na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , a osoby zainteresowane kupnem przedstawionych treści mogą zgłosić chęć uczestnictwa w Markecie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Wraz z uruchomieniem Marketu, stworzony został dedykowany profil społecznościowy Filmteractive Network (www.network.filmteractive.eu), który zrzesza twórców oraz content buyerów.

Bilety na Filmteractive Festival, Conference & Market można kupić przez stronę internetową www.filmteractive.eu.

Partnerami Filmteractive są m.in.: PEPSI, ONET, HBO Polska, Northern Dimension Partnership on Culture, British Council oraz Austriackie Forum Kultury i Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.


 

Filmteractive Festival odbywa się w dniach 25-26 września 2013 w Łodzi. To wydarzenie poświęcone innowacyjnym treściom audiowizualnym takim jak:  interaktywne filmy, projekty crossmedialne / transmedialne oraz branded i digital content. Poprzednie edycje Filmteractive przyciągnęły kilkudziesięciu uznanych specjalistów przemysłu audiowizualnego, w tym przedstawicieli światowych marek (Estee Lauder Companies, Adobe Systems), twórców i producentów (Sławomira Idziaka, Dawida Marcinkowskiego, Helenę Granqvist, Christophera Sandberga), media (Canal+, i TVP HD, Bloomberg Businessweek Polska, Agora) oraz przedstawicieli branży internetowej (Onet.pl, YouTube, MillionYou.com, ISTV). Filmteractive 2013 to formuła trzy w jednym - połączenie konferencji biznesowej (Filmteractive Conference), targów innowacyjnego contentu audiowizualnego (Filmteractive Market) oraz festiwalu dla twórców audowizualnych (Filmteractive Festival). Partnerem festiwalu jest Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Atrakcją festiwalu będzie „The Trip” – polski transmedialny projekt The Kissinger Twins z soundtrackiem Andrzeja Smolika, który otrzymał coroczną nagrodę The Webby Awards przyznawaną przez Akademię Sztuki Cyfrowej (International Academy of Digital Arts and Sciences). Z autorami projektu można się spotkać we wrześniu łódzkiej imprezie.

Projekt The Trip to ciekawe połączenie filmu interaktywnego, sztuki fotograficznej oraz koncept – albumu stworzonego przez Andrzeja Smolika. Fabuła The Trip opiera się na mistyfikacji związanej z lotem na Księżyc i postaci Jack’a Torreence’a. Projekt otrzymał tegoroczną Webby Awards w kategorii: „najlepsze wideo interaktywne”.

Autorami The Trip jest duet The Kissinger Twins: Dawid Marcinkowski i Kasia Kifert. Stworzyli oni projekt z myślą o wszystkich dostępnych dzisiaj urządzeniach i w genialny sposób połaczyli tradycje z nowoczesnością. The Trip można oglądać na wszystkich urządzeniach mobilnych (telefonie, Ipadzie, laptopie), w wersji kinowej, a nawet na płycie VHS. Soundtrack Andrzeja Smolika został wydany na płycie CD oraz na winylu.
Specjalny pokaz projektu The Trip będzie można zobaczyć  w ramach modułu – Filmteractive Festival, poświęconego twórcom najciekawszych i najbardziej innowacyjnych projektów filmowych, crossmedialnych oraz sztuki cyfrowej.  Po projekcji autorzy opowiedzą też o przygotowaniach i pracach nad projektami interaktywnymi i transmedialnymi. Warto dodać, że Dawid Marcinkowski jest twórcą pierwszego, polskiego filmu interaktywnego – Sufferrosa.

Organizatorami wydarzenia są: Digital One, Fundacja Media Klaster oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi.
Partnerami Filmteractive 2013 są: PEPSI, ONET, Northern Dimension Partnership on Culture, British Council, Austriackie Forum Kultury oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Strona festiwalu: www.filmteractivefestival.pl  

 

AddThis Social Bookmark Button
 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!