Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Jesteś tutaj: Home Patronaty Patronaty archiwalne Filmteractive Festival 2014

Patronaty archiwalne

Filmteractive Festival 2014

Zbliża się 4. edycja Filmteractive 2014. Wśród zaproszonych prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich marek konsumenckich oraz mediowych jak RedBull czy TVP. Na targi interaktywnych treści audiowizualnych przyszła zaś rekordowa liczba zgłoszeń. Temat przewodni, jako najgorętszy trend tego roku – content marketing – również nie pozwala przejść obok wydarzenia obojętnie. Patronat nad wydarzeniem sprawuje KIPA, patronat medialny - serwis Audiowizualni.pl.

Podczas konferencji - 24 września - bez wątpienia trzeba być na prezentacji Bernharda Hafenschera, Head of Commercial Distribution z RedBull Media House - od lat lidera w dziedzinie content marketingu. Istotna jest też videokonferencja z Joe Pulizzim z amerykańskiego Content Marketing Institute, który zwany jest guru marketingu treści. Zaplanowano także spotkanie z Richardem Herdem, Network Managerem Jamie Oliver's Food Tube.
 
Na festiwalu zaś – 25 września – będzie można posłuchać Jonathana Webba, producenta Sundog Pictures czy twórców pierwszego polskiego serialu internetowego Horda. Istotnym wkładem będzie na pewno prezentacja ZAiKS w temacie praw autorskich a dystrybucji utworów w sieci. Zaplanowano także prezentację pierwszego ujęcia sytuacji content marketingu w Polsce, w Raporcie przygotowanym specjalnie na tę okazję, który zaprezentują jego współtwórcy: Andrzej Garapich z PBI oraz Olgierd Cygan z Digital One.
 
Na tegoroczną konferencję organizatorom udało się zaprosić specjalistów w dziedzinie content marketingu, którzy będą opowiadać o tym zagadnieniu z różnych perspektyw: marek, agencji, samych twórców i teoretyków. -  To pozwoli naszym gościom zdobyć rzetelną wiedzę, jak i poznać ciekawe projekty marketingowe, na przykład dotyczące Gry o tron, czy rodzimych produkcji jak Rodzinka.pl  – mówi Agata Lepianka, Project Manager Filmteractive. - Natomiast festiwal to dyskusje i prezentacje poświęcone dystrybucji treści wideo w Internecie. Będzie można obejrzeć międzynarodowe projekty, które są dystrybuowane właśnie w ten sposób. Zobaczymy prezentację m.in. serialu internetowego, dokumentu internetowego oraz polskich videoblogerów. 

Bilety: http://filmteractive.eu/wejsciowki.php  
Program: http://filmteractive.eu/programme.php

Zobacz także filmy promocyjne:

https://www.youtube.com/watch?v=CdXZ8KaPxCM&list=UUMcCH-uMuVSIT_Er5Zjo_Dg
https://www.youtube.com/watch?v=kXB0AEOArmk&list=UUMcCH-uMuVSIT_Er5Zjo_Dg
https://www.youtube.com/watch?v=5sgOs56-mWo&list=UUMcCH-uMuVSIT_Er5Zjo_Dg


Filmteractive Market to pierwsze targi treści interaktywnych i crossmedialnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Nabór zgłoszeń do edycji 2014 trwa do 13 lipca 2014. Podczas niego przyjmowane są następujące projekty: interaktywne wideo, projekty crossmediowe/transmediowe, branded content oraz digital content. Najlepszych osiem zostanie zaprezentowanych podczas międzynarodowego panelu eksperckiego. Patronat nad wydarzeniem objęła Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Filmteractive Market to miejsce dla twórców chcących zaprezentować swoje innowacyjne projekty filmowe, crossmediowe lub z obszaru digital content oraz dla tych, którzy chcą sprzedać lub kupić ciekawy projekt lub rozwiązanie technologiczne. Daje więc szansę twórcom prezentacji pomysłu przed potencjalnymi inwestorami, dystrybutorami, tzw. content buyerami i innymi specjalistami z branży audiowizualnej.

W roku 2013 odbyła się pierwsza edycja Marketu, na którą zgłoszono 32 projekty z całej Europy. Zostały one ocenione przez międzynarodowe grono ekspertów. Zwycięski projekt – NULLPUNKT z Estonii otrzymał nagrodę główną 10 000 zł ufundowaną przez HBO.

Na targi 2014 można zgłaszać także innowacyjne oprogramowanie lub aplikację. Warunek jest jeden – projekt IT musi być zgodny z założeniami tematycznymi Filmteractive Marketu. Przyjmowane są zgłoszenia projektów audiowizualnych na wszystkich etapach produkcji (planowanie, tworzenie, postprodukcja, faza końcowa). Formularz aplikacyjny musi zostać wypełniony w języku angielskim.

Zgłoszenia:

Termin: 13 lipca 2014 r.
Zgłoszenia projektów: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontakt dla menedżerów sprzedaży (content buyer): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Formularz aplikacyjny: http://www.filmteractive.eu/call-for-projectsPL.php

Dodatkowe informacje:

Filmteractive Market jest częścią Filmteractive Festival imprezy poświęconej twórcom najciekawszych i najbardziej innowacyjnych projektów filmowych, crossmedialnych czy sztuki cyfrowej. Tematem przewodnim edycji 2014 będzie kino interaktywne. Organizatorzy zaprezentują m.in. najciekawsze przykłady filmów interaktywnych z całego świata, zarówno filmy pełnometrażowe, jak i krótkometrażowe.

Ponadto w tym roku zaplanowano także Filmteractive Conference, która w 2014 r. będzie skupiona wokół tematyki content marketing. Śledząc najnowsze trendy w branży reklamowej organizatorzy chcieliby zaprezentować temat content marketing z perspektywy marek, agencji i twórców. Jednym z prelegentów na Filmteractive 2014 będzie Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute (USA).

Filmteractive zaplanowano w dniach 24-25 września 2014 r. w Łódzkiej Szkole Filmowej.

Źródło: materiały informacyjne Filmteractive
Opracowanie: Audiowizualni.pl 2014

 

 

AddThis Social Bookmark Button
 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!