Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Jesteś tutaj: Home Patronaty Patronaty archiwalne Sherlock Holmes i Internet rzeczy 2015

Patronaty archiwalne

Sherlock Holmes i Internet rzeczy 2015

Digital Storytelling Lab at Columbia University (NYC, USA) we współpracy z polskim partnerem Vision Factory organizują filmowo-technologiczną kryminalną zagadkę, w rozwiązaniu której uczestniczą internauci z 20 miast z czterech kontynentów. 300 autorów odpowiada za realizację międzynarodowego eksperymentu Lance'a Weilera pt. „Sherlock Holmes and The Internet of Things”, a do uczestnictwa w grze może się zgłosić każdy. Wskazówki rozsiane będą w tzw. Internecie rzeczy, czyli różnego rodzaju urządzeniach łączących się z Internetem. Patronat medialny nad projektem sprawuje serwis Audiowizualni.pl.

Czy kolektywna współpraca może pomóc w wykrywaniu zbrodni? Jak działa Internet rzeczy? Czy Sherlock Holmes byłby dzisiaj hackerem? Jak tworzyć historie łączące nowe technologie z rzeczywistością? Na te pytania stara się odpowiedzieć międzynarodowy eksperyment Lance'a Weiler’a „Sherlock Holmes and The Internet of Things” realizowany w ramach Columbia Digital Storytelling Lab oraz projektu "Learn do share".

Kilkuset scenarzystów, projektantów gier, pisarzy, designerów, informatyków, inżynierów i animatorów z USA, Europy, Azji i Australii pod kierunkiem Lance'a Weilera, badającego nowe formy narracji w Internecie rzeczy, połączyło siły, żeby wspólnie stworzyć scenariusz gry opartej na motywach opowiadań Arthura Conan Doyla.

24 i 25 października 2015 roku uczestnicy będą mogli wybrać się na miejsce fikcyjnej zbrodni i wziąć udział we własnym śledztwie. W rozwiązaniu zagadki kryminalnej będą pomagać wskazówki ukryte w inteligentnych przedmiotach (smart storytelling objects). Eksperyment będzie jednocześnie realizowany w ponad 20 miastach na świecie, między innymi w Nowym Jorku, Barcelonie, Paryżu, Londynie, Berlinie czy w Rzymie. W warszawskiej edycji eksperymentu znalazło się dużo autorskich pomysłów, nad którymi przez kilkanaście ostatnich tygodni pracował zespół specjalistów z różnych dziedzin. W rezultacie powstał scenariusz wyjątkowej gry ARG, łączącej świat analogowy z Internetem rzeczy.

Celem eksperymentu jest zbadanie możliwości kolektywnego tworzenia narracji, nowych form kreatywnej współpracy i edukacji. Tegoroczna edycja jest pilotem edycji "Sherlock Holmes i Internet rzeczy" planowanej na 2016 rok, która swoim rozmachem oraz zakresem wykorzystania nowych technologii, ma być porównywalna z projektem „Pandemic” Lance'a Weilera.

Dodatkowe informacje:

W grze mogą wziąć udział wszyscy chętni powyżej 16 roku życia.

Rozegrane zostaną cztery sesje:

24.10.2015 r. o godz. 14.00 i 16.00
25.10.2015 r. o godz. 13.00 i 15.00
Jedna rozgrywka trwa 90 minut.

Rezerwacja bezpłatnych biletόw: 

http://248559-1.evenea.pl/

Miejsce:

Teatr Studio
PKiN
pl. Defilad 1
00-901 Warszawa
(wejście od ulicy Marszałkowskiej)

Organizatorzy:

Digital Storytelling Lab at Columbia University, NYC USA
Learn Do Share

Organizator w Polsce:

Vision Factory

Partnerzy:

Platforma Komunikacji i Rozwiązań Mobilnych
Conducttr Support, Wielka Brytania
Narodowy Instytut Audiowizualny
Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie
Visit Britain
Miasto 2077
Impakt Film
Akademia Leona Koźmińskiego
Centrum Logistyki i Innowacji, Uczelnia Łazarskiego
Migam
Maszyna Do Pisania
Fundacja HighLight/Inaczej
ChilliArte Design Studio
Gazeta Wyborcza iLab

Patronat medialny: Audiowizualni.pl

AddThis Social Bookmark Button
 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!